eieren invriezen

Top-3 goede voornemens voor 2019 (met tips hoe je ze wél volhoudt)

Goede voornemens in het nieuwe jaar: je bent vóór of tegen. De lijst met goede voornemens is lang en de periode dat we er ons effectief aan houden is kort. De redactie van altijdweervooreenei.nl zocht uit welke goede voornemens erg populair zijn in Nederland én geeft een paar (ei-)tips om die goede voornemen dit jaar écht vol te houden.

Voornemen #1: Gezonder eten

We kunnen het niet vaak genoeg zeggen: eieren zijn superfood. Ze hebben geen toevoegingen, zijn koolhydraat-arm en suikervrij. Eieren zijn een bron van hoogwaardige eiwitten en vitamines (o.a. de vitamines A, B, C, D, E, K). Eieren bevatten ook mineralen zoals ijzer, zink, fosfor, seleen en jodium. Ook die heb je nodig om je lichaam goed te laten functioneren. Dus kies vaker voor een gekookt eitje: gezonder kan je de dag niet beginnen.

Voornemen #2: Vaker sporten

Eieren passen heel goed in een gezond voedingspatroon en een gezonde levensstijl. Sport je regelmatig of wil je dat in het nieuwe jaar vaker gaan doen? Het eiwit in eieren helpt bij de spieropbouw en het herstel van je spieren na inspanning. Ook helpt het je om energieker te blijven. Elke gram eiwit staat gelijk aan 4 calorieën. Sterke spieren en voldoende energie kun je tijdens het sporten uiteraard goed gebruiken.

Voornemen #3: Afvallen

Als je wilt afvallen, is het slim om vaker een eitje te eten. Waarom? Omdat eieren relatief weinig calorieën bevatten, maar wel veel voedingsstoffen leveren. Ze passen dus perfect in een gezonde leefstijl. Daarnaast reduceren eieren het hongergevoel en kunnen ze ook nog eens je stofwisseling versnellen. Vaker een eitje eten is dus een heel goed idee!

Wat zijn jouw goede voornemens voor 2019? Wij voegen daar deze nog aan toe: kluts, tik, bak of kook vaker een eitje. Dat doen wij ook!