fbpx
 

Een actieve zomervakantie gepland? Vergeet niet je eieren in te pakken!

Het kwik stijgt en temperaturen nemen tropische hoogten aan. We verplaatsen ons weer naar buiten en willen ook tijdens onze vakantie actief bezig blijven. De berg op, wielrennen of het water in. Intensief sporten bij hoge temperaturen maken dat je nog meer energie verbrandt. Reden om bewust op je voeding te letten. Onze tip: drink veel water en eet een ei!

Eieren zitten boordevol vitamines en voedingsstoffen die een helende werking hebben op onze spieren en DNA. Vitamine B12 en foliumzuur bevorderen de stofwisseling, zink draagt bij aan de heling van ons lichaam en ijzer is essentieel voor onze rode bloedcellen. Gelukkig zijn eieren in ieder vakantieland te verkrijgen. Aan de hand van de top-3 populaire sportvakanties onze tips op een rijtje:

#3. Eieren & een outdoor vakantie in de zon

De Spaanse Pyreneeën zijn ideaal voor een outdoor vakantie. Je kunt er volop mountainbiken en kajakken. Bij mountainbiken gebruik je het hele lichaam en bouw je geleidelijk spiermassa op. De spieren verbruiken veel energie. Eiwitten dragen bij aan het natuurlijke herstel van de spieren. Je bent sneller van je spierpijn af! Wanneer je de berg afkomt, race dan naar een willekeurig restaurant en bestel de Spaanse tortilla. Een traditioneel ei en aardappelgerecht. Perfect na een dag biken.

#2. Eieren in Noord-Italië

De Italiaanse meren zijn populair onder surfers en ideaal om te zeilen. Bij het surfen wordt er veel kracht en uithoudingsvermogen gevraagd. In eieren zit ijzer wat zorgt voor een goede zuurstof toevoer. Hierdoor raak je minder snel buiten adem, je spieren voelen minder snel vermoeid aan. Eet als ontbijt een Italiaans roerei met tomaten en basilicum dan kun je urenlang de golven trotseren.

#1. Eieren eten op een Franse bergtop

Het nummer één vakantieland blijft Frankrijk. Het land van de Tour, bergbeklimmers en wandelaars.

Een berg beklimmen vraagt niet alleen veel van je spieren of uithoudingsvermogen, maar je moet ook scherp van geest blijven om de juiste route naar boven te vinden. Eieren bevatten chroom dat zorgt voor de aanmaak van insuline en daardoor jouw bloedsuiker op peil houdt. Heel belangrijk wanneer je langere tijd scherp moet blijven. Neem een gekookt eitje en croissant mee de berg op en je behaalt gegarandeerd de top.
 Ook aan de top te vinden? Het ei!

 

Eieren & sport? Dat gaat dus prima samen. Zo ziet het dieet van een topsporter eruit!