Wat mag er niet ontbreken tijdens het paasontbijt? Precies, een eitje of 2,3,4…!

Pasen staat weer voor de deur! Daar hoort natuurlijk een heerlijk paasontbijtje bij. Of het nu gaat om eggs benedict of een gekookt eitje, met Pasen mag je wel een eitje extra eten (of twee). Trakteer je familie, gezin of huisgenoten op een lekker paasontbijt. Wij hebben een paar mooie ei-recepten voor je op een rij gezet:

Natuurlijk gekleurde paaseieren

Zin om eieren te versieren met Pasen? Geef je eieren dit jaar dan eens een kleurtje met natuurlijke producten zoals blauwe bes, kurkuma en framboos.  Lees hier hoe je 24 eieren kunt versieren in leuke, gezonde kleuren!

Omelet met perzik, amandel en honing

Deze zoete omelet met perzik, amandelen en honing bak je op eerste of tweede paasdag als je een mandje perziken hebt én een koelkast vol met eieren. Je kunt ook perziken in blik gebruiken voor de vulling van deze omelet, die je binnen een kwartier op tafel hebt. Dit gerecht maakt je paasontbijt af!

Bananen-haverpannenkoekjes

Deze heerlijke en gezonde ontbijtpannenkoekjes maak je met haver in plaats van bloem. Ze hebben een lichte en luchtige textuur. Ideaal voor het paasontbijt! Ontdek dit gezonde recept hier.

De ontbijtburrito

Tover jij graag iets heel anders op tafel met Pasen? Dan is deze ontbijtburrito een heerlijke keuze: roerei in een tortilla met kaas en salsa. Het perfecte, alternatief – of aanvulling – op het gekleurde eitje dat ieder jaar op tafel wordt getoverd. Hier vind je het hele recept.

Klassieke roereieren

Scrambled eggs: de klassieker die tijdens het paasontbijt niet mag ontbreken. Wij hebben een simpel recept voor je klaarstaan waar je de mist niet mee in kunt gaan. Kies jij met Pasen voor deze traditionele bereiding van roerei? Geniet ervan!

Meer ontbijt-inspiratie op de website

Staat jouw favoriete ontbijtrecept hier nog niet tussen? Op deze pagina hebben wij nog veel meer lekkere ontbijttips verzameld. Maak er een gezellig en mooi Paasontbijt van!